March 31, 2011

sepintas lalu

entah apa la yg buat aku teringat balik kat situasi tu,
td sembang pasal air kelapa dgn aten,
pastu aku teringat kat sorang budak nih,
dah lama dah mende ni,
ianya brlaku kat taiping,
dekatdekat dgn teknik taiping gak la,
tp dekat jugak la, dekat pekan sikit :)

time tu aku nak balik dari hostel ke rumah :D
macam biasa la,
aku ngan membe aku yg duduk bagan serai ngan parit buntar tu balik skali lah,
naik bas samasama, merepek, buad hal dlm bas haha~ makan kerepek,
macammacam la kitorang buad,
sampai la ke bas yg trakhir ni, dari taiping ke parit buntar,
macam biasa la, kitoran naik la bas tu,
seperti manusia yg laen, yg normal, macam arghh~
heyy ho peeps,
i'm just an ordinary kids that drinking milo every sunday :)
ye la kn,
naik je la bas tu, pastu membe aku duduk la kat blakang skali,
aku duduk second last blah kiri,
situ la tempat kejadian :)
duduk lah aku di tepi tingkap,
nyanyi sorangsorang haha~
nthen, sampai la kat pekan taiping tu,
pastu budak perempuan kat dpn aku,
(aku taktau bila dia naik)
tekan la loceng, pastu dia duduk balik,
bila bas dah nak benti,
dia bangun pastu dia kasi aku roti gardenia satu,
sambil trsengehsengeh, aku pon taktau kenapa,
dia not bad la, takda lawa, tp cute la,
sebab nmpk macam budak kecik haha~
aku pon amek la, macam biasa, aku ni bukan jenis yg menolak, xD
kalau yg aku boleh dpt laen la,
and aku juga bukan jenis meminta, xD
haha~ barua, biography pulak kat sinih HAHA !
but seriously folks !
aku tak kenal pon pompuan tu,
entah dari alam ghaib mana tah,
tibatiba kasi aku roti bagai,
membe aku da megkekek gelak da,
ckp pompuan tu nak santau aku la,
bomoh aku la,
dorang ckp budak tu bunian la,
malammalam nanti dtg cari aku,
tah apa haram tah depa tu,
okay,
budak tu pon da turun,
bas pon nak gerak dah,
tibatiba membe aku sampuk,
wehh, brterima kasih la kat budak tu,
aku pon klua kepala kat tingkap tu,
cakap kat budak tu,
wehh, trima kasih aw,
pastu budak tu angguk comel gila xD HAHA !
then, budak tu lintas jalan,
aku pon tanya la mem blakang aku,
ni roti kaw ke ?
dia ckp tak,
aku tanya kat mem aku yg duduk sebaris ngan dia tu,
ni roti budak tu ka ?
mem aku ckp, ye la, dari td aku tgk dia pegang ja,
pastu dia pulak tgh lapa,
emmmh~ memang aku kasi la kat dia,
alhamdulillah la,
dia takda kena santau ka apa xD

apesal ?
pelik ?
oh, sebab takda kaitan ngan air kelapa ?
naah, korang SALAH ! HAHA !

lepas tu,
aku call mak aku,
suruh masak sambal bilis :)
sampai je rumah nenek aku,
aku pegi blakang bawak torch,
petik tiga bijik kelapa,
potongpotong simpan dlm fridge,
tgh malam aku angkut dua bijik,
lagi sebijik untuk pagi esok haha,
bawak dpn pc, minum sambil online myspace xD
time tu tak brjinak lagi ngan facebook ni :)

btw,
teringin jgk aku nak tau pehal budak tu kasi roti kat aku,
adakah muka aku ni macam muka pengemis mintak roti ? '--

1 comment: